سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروتز سینه و سرطان

پروتز سینه و سرطان

 

پروتز سینه وسرطان از مواردی است که افراد در هنگام انجام جراحی سینه در مورد آن بسیار پرس وجو می کنند در مورد پروتزسینه وسرطان باید گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پروتزسینه و سرطان با هم ارتباط دارند.

پروتز سینه و سرطان

 

برعکس بیشتر مطالعات نشان می دهد که اخیرا زنانی که عمل پروتز سینه انجام داده اند نسبت به بانوان دیگر کمتر دچار سرطان سینه شده اند  . از مهمترین دلیل آن می تواند این باشد که بانوان بعد از انجام پروتز سینه  به طور منظم‌  معاینات و ماموگرافی  انجام می دهند.

 

پروتز سینه و سرطان و انجام ماموگرافی

بنابراین می توان گفت که انجام معاینات منظم تا چه حد درپیشگیری و تشخیص به موقع سرطان تاثیرگذار است .به همین دلیل توصیه می شود که بانوان از سن 30سالگی باید  سالی یک مرتبه برای معاینه نزد پزشک بروند .

پزشک به دقت فرد را معاینه می کند و می تواند کوچکترین توده هایی  را هم که منجر به سرطان سینه می شوند را تشخیص دهد.

اما  بانوان بعد از 40 سالگی هر  2 سال و بعد از 50 سالگی  باید سالی یکبار ماموگرافی انجام دهند تا در صورت وجود ضایعه ی بدخیم به موقع و قبل ازبزرگی  بیش از اندازه توده قابل   تشخیص باشد  .

برخی افراد نگران اشعه ماموگرافی هستند در این باره بهتر است بدانید که میزان اشعه ماموگرافی کم است و معمولاً برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند، اما باید با تجویز پزشک و در فواصل معقول انجام شود.

منبع : http://iran-beauty.ir